Entradas

Dossier - As programacións Didácticas Vixentes

Imagen
Boas a todos/as! Nesta nova entrada, vouvos comentar as aplicacións que se usaron na clase para traballar os contidos o Tema 6: As programacións didácticas vixentes: na ESO, Bacharelato , FP e EOI (LOMCE e LOE). Como pode deducirse polo nome do mesmo, este tema pode resultar moi denso en canto aos seus contidos, polo que o profesorado decidiu realizar a seguinte serie de actividades para facer máis interactiva e interesante a aprendizaxe: Debate Piramidal A primeira actividade a mencionar é un debate piramidal, como no tema anterior. Neste caso, o tema do debate era o currículo, tendo que pensar e contrastar os puntos máis importantes neles. O procedimento foi o seguinte: primeiro, o alumnado tivo que traballar en parellas. Despois, os grupos aumentaron ata rematar toda a clase cunha conclusión xeral. No noso caso, prácticamente todo o grupo coincidiu nos elementos (cos obxectivos, por exemplo), a pesar de que despois explicouse que a prioridade a teñen elementos como o contexto,...

O Marco común de Referencia para as Linguas

Imagen
Bo día! Na entrada de hoxe quero tratar o tema do Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas (MCER), relacionado co Tema 2:  Obxectivos, métodos e prioridades da política lingüística europea. En concreto, gustaríame falar dos problemas de concepción e autoavaliación dos estudiantes con respecto aos diferentes niveis dentro do marco. Para iso, quero comezar mostrando unha información esencial sobre o mesmo: como o seu nome indica, o MCER, coñecido en inglés como Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) , é un instrumento de referencia usado para designar os diferentes niveis de coñecemento das linguas (elaboración de materiais, probas de niveis, etc). Nel, descríbense 6 niveis principais, observables na seguinte imaxe: Deste xeito, os niveles que comezan coa A correspóndense cos usuarios básicos; os que inclúen unha B son os dos usuarios independentes; por último, os niveis C1 e C2 correspóndense cos usuarios competentes. A pesar da existencia deste...

Dossier - O Deseño curricular das linguas estranxeiras

Imagen
Ola de novo! Na seguinte entrada vouvos ensinar algo moito máis interactivo que a primeira entrada, centrada na evolución das linguas estranxeiras en España durante o século XX. A temática da presente entrada é o uso de diferentes aplicacións e actividades na aula para tratar o tema do deseño curricular das linguas estranxeiras na ESO, Bacharelato, FP e Escolas Oficiais de Idiomas. En concreto, vou centrarme en 3 actividades diferentes: Kahoot, debates piramidais e Google Docs. Se só coñecedes os debates clásicos, nos que pouca xente aporta opinións, tedes que coñecer os debates piramidais. Estes céntranse en partir dun grupo pequeño (grupos de 2 persoas, por exemplo) e ir aumentando os grupos a medida que avanza o tempo ata rematar co grupo completo. Desta maneira, asegurámosnos d e que todo o mundo participe, incluídas todas as persoas que poidan ter máis vergoña á hora de falar en grupo. En concreto, fixemos un debate piramidal para falar das competencias que debería ter o p...

Diario - O deseño curricular das linguas estranxeiras

Imagen
Boas! Nesta entrada vouvos falar dun tema quizais non moi atractivo, pero sí importante: O deseño curricular das linguas estranxeiras na ESO, Bacharelato, FP e Escolas Oficiais de Idiomas Para comezar, teríamos que falar de que é o currículo, un termo escoitado moito ao longo do ano: Na eso e Bacharelato, está formado polos seguintes elementos: -Obxectivos -Competencias -Contidos -Estándares de Aprendizaxe -Criterios de Avaliación -Metodoloxía Didáctica Un dos elementos que gañou importancia nos últimos anos é o das competencias. Para que non resulte moi aburrido o post, déixovos un vídeo sobre elas aquí debaixo: As máis traballadas adoitan ser a lingüística e a matemática, pero é moi importante que se traballen todas para un desenvolvemento completo do alumnado. Tamén é preciso destacar os 4 graos de concreción curricular, xa que nos indica que organismos están envoltos no curriculum. Para iso, prepareivos unha infografía moi dinámica. Tédela aquí debaixo: ...

Evolución do ensino das linguas estranxeiras en España

Imagen
Bo día, chicos/as! Comezo a entrada de hoxe con esta fermosa fotografía de Barcelona xa que quero tratar un tema do noso país: a evolución do ensino das linguas estranxeiras en España.  O primeiro tema que quero abordar é o cambio da lingua predominante no ensino ao longo do século XX, o cambio do francés ao inglés. Na actualidade, é innegable a influenza do inglés para a sociedade, tanto en España como a nivel internacional: esta lingua convertiuse nunha lingua franca usada para as relacións internacionais entre países, é a protagonista na cultura e tamén no ensino. Esta páxina web lista o inglés como a lingua máis importante do mundo e, moi probablemente, coincida coa maioría de opinións. Tendo isto en conta, é lóxico pensar que o francés deixou de ser a lingua promovida pola administración no ensino, pero gustaríame indagar máis neste tema xa que, sendo un estudante de Linguas Estranxeiras (e inglés como primeira lingua e francés como segunda), este tema está moi relac...

Benvida ao blog!

Imagen
Bo día, estimados lectores/as! Benvidos/as ao blog de Linguas no mundo. Nel, falarase de todo o relacionado coas linguas estranxeiras no contexto nacional e internacional. Espero que vos guste e que o sigades! Un saudiño,